כשאני מעביר סדנאות רייקי, אני משתמש בדימוי של היסטוריון ושל מורה להיסטוריה. שניהם עוסקים באותו נושא אך כל אחד ניגש אליו בצורה אחרת.
המורה רואה את מטרתו בהעברת הידע לתלמידיו, בעוד ההיסטוריון רואה את המטרה בהבנת הידע לעומקו.
מורה להיסטוריה לא ממש חייב להבין את אשר הוא מלמד. מספיק שהוא יודע ושיש לו את היכולת והכישורים להעביר את הידע הלאה. במרבית המקרים מה שעומד לנגד עיניו של המורה הוא הציון של תלמידיו.
היסטוריון, מעצם הגדרתו, חייב להבין את העובדות, את הרקע ואת השתלשלות העניינים עד לפרטים הקטנים ביותר.
כאשר מורה מציג עובדה היסטורית, הוא מגבה אותה, בדרך כלל, ברקע כללי. ההיסטוריון יכול לחשוף את הרקע ואת הסיבות שהביאו לאותה עובדה בצורה עמוקה יותר מאשר המורה ובכך לאפשר הבנה טובה יותר של העובדה על ידי התלמידים.
תלמיד השואל שאלה מעמיקה, מעבר לתחום הלימוד, לא תמיד יקבל תשובה מהמורה להיסטוריה. אותה שאלה שתופנה להיסטוריון תניב, בדרך כלל, תשובה, ואם לא, תשלח את ההיסטוריון לחקור ולגלות אותה, הן עבור עצמו והן עבור התלמיד.
בעולם הרייקי ניתן לחלק את המורים לשני סוגים מקבילים – אלו אשר מעבירים את הידע ואלו אשר חוקרים את ידע לעומקו על מנת להעביר את ההבנה שמאחורי הידע.
הראשונים הם המורים אשר גיבשו את הסדנאות שלהם לפני מספר שנים ולא שינו דבר במשך הזמן. הסדנאות אחידות, קבועות ולפעמים גם מקובעות.
האחרונים הם המורים שממשיכים כל העת לעדכן את הסדנאות שלהם, להביא הסברים ורקע לידע הניתן בסדנה, וממשיכים בעצמם ללמוד ולחקור על מנת להגיע להבנות עמוקות יותר.
הבדל נוסף בין השניים הוא התשוקה לדעת יותר על הנושא. התשוקה היא המביאה אדם להיות היסטוריון, לחקור, לחפור, ליצור תיאוריות, להפריכן או לחזק אותן. פשוט להבין.
איזה מורה אני רוצה עבור עצמי? …
על היסטוריונים ועל מורים להיסטוריה…
שאני מלמד, אני משתמש בדימוי של היסטוריון ושל מורה להיסטוריה. שניהם עוסקים באותו נושא אך כל אחד ניגש…